top of page

„NIEDORZECZYWISTOŚĆ”

ANNA GADT I MARCIN OLAK

Punktem wyjscia dla dwojga muzyków improwizujących był “Dziennik” Gombrowicza. Tekst ostry, bezlitosny, prowokujacy; kwestionujacy formę i wszelkie konwenanse. Pełen buntu, gniewu i niezgody na zastany porządek. Anna Gadt i Marcin Olak w swoich improwizacjach mierzą się z gombrowiczowskim podejsciem do formy i konwenansu, starają się nadać swoim wypowiedziom charakter unikalny i prawdziwy, wolny od jakichkolwiek zaleznosci formalnych czy stylistycznych. Od konwencji wyzej cenią wrazliwośc, interakcje, swobodę wypowiedzi. Muzyka - kod doskonale abstrakcyjny - wydaje się być idealnym medium do zmierzenia się z takimi zamierzeniami. W improwizacjach pojawiają się wybrane fragmenty “Dziennika”... Przetwarzane, zniekształcane, zwielokrotniane - ale jednak wcześniej przygotowane. A zatem nieprzewidywalne zawiera w sobie uprzednio przewidziane, a odrzucenie konwenansu natychmiast stwarza nowy konwenans... Paradoks, jak u Gombrowicza.

MARCIN OLAK:

Gitarzysta, kompozytor, muzyk improwizujacy i eksperymentujacy. Gra na gitarach akustycznych i elektrycznych, nie stroniac od preparacji.

Chetnie porusza się na pograniczu roznych stylistyk: miedzy jazzem a muzyką wspołczesna, miedzy formą zamknietą a improwizowana. Koncertuje, nagrywa solo i w zespołach: od formacji free – jazzowych, poprzez orkiestrę symfoniczna, aż do klasycznych zespołow kameralnych. Marcin takze aranzuje i komponuje: jest autorem utworów kameralnych, tematow jazzowych i piosenek, nie stroni takze od wiekszych form.

Wystepował na licznych festiwalach: Jazz Jamboree, JazzArt, Ad Libitum, Bridges, Fre3 Jazz Days, Warsaw Summer Jazz Days, Warszawska Jesień i wielu innych.

Zrzut ekranu 2019-06-19 o 16.18.30.png
bottom of page